Κυριακή 18 Μαρτίου 2012

Το Παιδί που Δεν Κατάλαβε Κανείς



The Misunderstood Child
από την Kathy Winters


Είμαι το παιδί που φαίνεται γεμάτο υγεία.
Γεννήθηκα με δέκα δάχτυλα στα χέρια και δέκα δάχτυλα στα πόδια.
Όμως κάτι είναι διαφορετικό, κάπου στο νου μου
Και τι είναι αυτό, κανείς δεν ξέρει.

Είμαι το παιδί που κάνει το δικό του αγώνα στο σχολείο
Αν και όλοι λένε ότι είμαι απόλυτα έξυπνος.
Λένε πως απλώς είμαι τεμπέλης – «μπορεί να μάθει, αν προσπαθήσει» -
Όμως εγώ απλώς δεν ξέρω από πού να αρχίσω.

Είμαι το παιδί που δε θα φορέσει τα ρούχα
που με πληγώνουν ή που ενοχλούν τα πόδια μου.
Τρέμω τους δυνατούς, ξαφνικούς ήχους
και δε μπορώ να διαχειριστώ πολλές μυρωδιές
και γεύσεις – υπάρχουν λίγα φαγητά που θα έτρωγα.

Είμαι το παιδί που δε μπορεί να πιάσει τη μπάλα
Και τρέχει μ’ έναν αλλόκοτο τρόπο.

Είμαι ο τελευταίος επιλαχών στην ομάδα
Και μαζεύομαι καθώς κάθομαι εκεί και περιμένω.

Είμαι το παιδί με το οποίο κανείς δε θα παίξει
το παιδί που γίνεται θύμα εκφοβισμού και πειραγμάτων.

Προσπαθώ να ενσωματωθώ και θέλω να με συμπαθούν
Αλλά τίποτα απ’όσα κάνω δε φαίνεται να ικανοποιεί τους άλλους.

Είμαι το παιδί που έχει εκρήξεις και παράξενες συνήθειες
Ακόμα και σε πράγματα που φαίνονται όμορφα ή απλώς κοινότυπα

Ποτέ δε θα μάθεις πώς πανικοβάλλομαι μέσα μου
Όταν χάνομαι στο θυμό και το φόβο μου.

Είμαι το παιδί που θυμώνει και είναι ανήσυχο.
Παρόλο που συνεχώς μου λένε να κάθομαι ακίνητος και να είμαι καλός.

Πραγματικά, πιστεύεις ότι επιλέγω το να βγαίνω εκτός εαυτού;
Δεν ξέρεις ότι θα το έκανα αν μπορούσα;

Είμαι το παιδί με τη ραγισμένη καρδιά
Ακόμη κι αν συμπεριφέρομαι σα να μη με νοιάζει στ’ αλήθεια.

Ίσως υπάρχει ένας καλός λόγος για τον οποίο ο Θεός με έκανε έτσι –
Ίσως υπάρχει κάποιο μήνυμα που θέλει να μοιραστεί

Είμαι το παιδί που έχει ανάγκη να το αγαπάτε
Να το αποδέχεστε και να το εκτιμάτε

Είμαι το παιδί που δεν το κατάλαβαν ποτέ

Ναι, είμαι διαφορετικός – κι όμως, τόσο ίδιος με εσένα.


Υ.Γ. Το βρήκα "αδέσποτο" κάπου στο διαδίκτυο. Το έγραψε η Kathy Winters, μητέρα ενός αγοριού με αυτισμό. Είναι η -σχετικά- ελεύθερη μετάφρασή του από το αγγλικό κείμενο, εδώ.


Δεν υπάρχουν σχόλια: